Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 11 października 2016

Informatyka z dziś

Dziś na zajęciach dodatkowych z informatyki ćwiczyłam procedury z parametrem pisanie procedur z parametrem. Oto efekt mojej pracy:





Procedura poniżej :)


Zaczęłam od zwykłego pięciokąta:

oto pięciokąt :bok
powtórz 5[np :bok pw 360/5]
już


Parametr :bok jest KONIECZNY. Przyda na późniejszych etapach rysunku.

Następnym etapem pracy był płatek z dodatkowym parametrem :ile

oto płatek :ile
niech "bok 10
powtórz :ile[pięciokąt :bok niech "bok :bok+10]


W tym przypadku parametr :ile określa, ile małych pięciokątów ma się znajdować w tym największym. Parametr :bok nie pojawił się obok parametru :ile. Dlaczego? Pozbyłam się go, tworząc zmienną "bok równą 10.

Procedura ,,niech" tworzy zmienną lokalną dla tej jednej procedury (nie możemy jej użyć w innej procedurze, no chyba że użyjemy procedury zawierającą tą zmienną w innej).

Procedura końcowa ,,kwiatek" wygląda tak:

to kwiatek :ile
ugp 4
ukp "jasnoniebieski4
powtórz 5[płatek :ile pw 360/5]

już

ugp oraz ukp mogą być dowolne :)

Oto przykłady wywołania procedury kwiatek dla parametrów..

:ile 5


:ile 14





:ile 10


2 komentarze:

  1. Jeśli chodzi o samą obsługę komputerów to ja raczej z tym problemów nie mam. Jeszcze teraz chcę kupić sobie nowy zasilacz awaryjny. Jak czytałem na stronie https://www.operatorzy.pl/telekomunikacja/news/jaki-zasilacz-awaryjny-apc-do-firmy-wybrac,p1666630557 to już teraz wiem na co mam się zdecydować.

    OdpowiedzUsuń