Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 24 października 2016

Tęcza...

Co prawda Code Week się już skończył, ale dziś na lekcji udało mi się ,,nakłonić" żółwia do stworzenia kolorowego wachlarza:


Co prawda do pokolorowania kwadratów użyłam edycji rysunku, ale i tak jest nie źle.
A oto procedury:

Zaczęłam od najzwyklejszego kwadratu:

oto kwadrat
ukm jld
wielokąt [powtórz 4[np 40 pw 90]]
już

Potem dodałam do kwadratu laseczkę w procedurze element:

oto element
np 100 lw 90 np 20 pw 90 kwadrat lw 90 ws 20 pw 90
ws 100
już

Tą procedurę napisałam na zasadzie kończę, gdzie zaczynam. Dzięki temu było łatwiej dopasować mi elementy w późniejszej fazie rysunku.

Procedurą końcową był oczywiście WACHLARZ:

oto WACHLARZ :ile
lw 90
powtórz :ile [element pw 180/(:ile-1) ]
już

Ważne jest, aby od :ile podczas dzielenia (które znajduje się w drugiej linijce kodu) odjąć 1, ponieważ w innym wypadku wyjdzie nam nieprawidłowy kąt i wachlarz nie domknie się do poziomu.


A oto wywołania procedury WACHLARZ dla wartości:

:ile 2


:ile 5



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz