Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 13 grudnia 2018

Podsumowanie kursu

Ponieważ całkiem niedawno, bo 3 grudnia, oficjalnie skończył się kurs z Pythona, stwierdziłam, że warto zrobić małe podsumowanie. Co było nowego, czego się nauczyłam i czego jeszcze nie potrafię. Więc w skrócie:

Co było:
-napisy i litery oraz operacje zadania na nich oparte
-listy i wielu elementach oraz operacje i zadania na nich oparte
-indeksy list i napisów
-funkcje obliczeniowe na podstawie list i napisów.
-kod ASCII

Czego się nauczyłam:
-indeksy list i napisów
-kod ASCII
-napisy i litery oraz operacje zadania na nich oparte

Największy problem był z listami, dlatego na blogu z pewnością pojawi się więcej postów zna ten temat. Kod ASCII bardzo mi się spodobał i zamierzam dalej z nim pracować.

Co prawda kurs zaliczyłam, jednak wiele rzeczy musiałam robić "na około", bo nie potrafiłam znaleźć prostszego rozwiązania. Jeśli kogoś to interesuję, to chętnie opublikuję cześć plików i funkcji, które pojawiły się na kursie, o oczywiście razem z objaśnieniem do każdego zadania.

Może ktoś pamięta, że w zeszłym roku na Święta przygotowałam cztery krótkie gry w Scratchu. W tym roku mam zamiar zrobić coś podobnego. Zrobię jeden program jednak nieco bardziej skomplikowany i być może, choć nie obiecuję, dodam własną grafikę

Na zakończenie zachęcam wszystkim czytelników tego bloga, aby również zapoznali się z Pythonem i brali udział w kursach. Pomimo, że są one trudne można się naprawdę wiele nauczyć.

P.S.:Ten post ma charakter czysto informacyjny, bo nie udało mi się nic przygotować... 

1 komentarz:

  1. Kursy programowania nie należą do najłatwiejszych, ale jak widać po Twoim blogu, jeśli chociaż w niewielkim stopniu przyswoimy niezbędną wiedzę - takie szkolenia będą nie tylko bardzo przydatne, ale i przyjemne :)

    OdpowiedzUsuń